Vyvoláva v nás dôveru, pokoj, nekonečno či jednoducho pripomína príjemnú dovolenku pri mori alebo pod modrou oblohou na horách. Rodičia ju často volia ako farbu oblečenia pre svojho chlapčeka či uchádzači o prácu ako farbu svojho oblečenia. Sám som to na pohovore skúsil a myslím, že to malo pozitívnu odozvu. 🙂
Odborníci z tohto inštitútu pre rok 2020 posadili na piedestál odtieň farby číslo 19-4052 s názvom Classic Blue.
Farebné spektrum je široké no všeobecne môžeme farby deliť na teplé (červená, žltá, oranžová) alebo studené (odtiene modrej, zelenej). Každá z nich má i svoju symboliku, napríklad červená je farbou života a energie, žltá optimizmu, zelená prírody, biela predstavuje ideál a čistotu, čierna a tmavošedá je farbou smútku, stresu či negácie. Každý z nás má nejaké farby radšej a cíti sa v nich lepšie. Čo vo vás vyvoláva námornicka modrá farba ?
Kombinácia klasickej modrej s inými farbami
Klasická modrá je veľmi dobre kombinovateľná s inými farbami. Často sa kombinuje s bielou, pričom spoločne vytvárajú dojem ľahkosti a sviežosti. Ak sa rozhodnete pre kombináciu s pieskovou či béžovou, dosiahnete tým “teplejší” vzhľad miestnosti. Pri kombinácii s koralovou, marhuľovou či svetloružovou zase miestnosť získa jemnejší nádych.
Z povrchov sa hodí na všetky rôzne druhy materiálov, textúr a povrchových úprav, od matného, až po lesklé kovové a saténové povrchy. Dobre sa páruje aj s luxusnými materiálmi, ako je hodváb či zamat. Pri klasickej modrej sú skrátka takmer nekonečné možnosti.
Ak Vás zaujíma ako konbinovať farby v interiéri prečítajte si: 4 pravidlá ako používať farby v interiéri
Pantone vyberá farbu roka už od roku 2000 a smeruje tak rozhodnutia o vývoji a kúpe produktov v mnohých odvetviach, vrátane módy, bytového, priemyselného aj grafického dizajnu, kozmetiky či obalov. Inšpiráciu čerpajú aj zo zdanlivo nesúvisiacich odborov. Ako hovorí viceprezidentka Pantone Color Institute:
„Oblasti, ktoré sledujeme, sú napríklad zábavný a filmový priemysel, výstavy umenia a začínajúci umelci, móda, všetky oblasti dizajnu, obľúbené dovolenkové destinácie, nové životné štýly a sociálno-ekonomická situácia. Vplyv môžu mať aj nové technológie, materiály, textúry a efekty, ktoré majú dopad na farby, aktuálne sociálne médiá, ba dokonca aj nadchádzajúce športové udalosti, ktoré môžu upútať celosvetový záujem.“
https://www.instagram.com/p/B6Qkkb5AnpJ/