Alebo si vyberte z nasledujúceho menu

„Milujeme to čo robíme“.

 

To je podstata firmy Schuller DE. Malá rodinná spoločnosť sídli vo franskom meste Herrieden. Písal sa rok 1966 keď Otto Shüller založil spoločnosť vychádzajúcu z otcovej dielne. Mottom pre tento počin bolo „ svet patrí statočným“. Za desiatky rokov sa stal z tejto malej rodinnej firmy tretí najväčší výrobca kuchýň v Nemecku, ktorý stále rastie. Klientov si naďalej získava poctivou prácou a kvalitou. Ľudia pracujúci v tejto spoločnosti sa neustále vzdelávajú a pracujú na sebe, pretože majú na to vytvorené podmienky a využívajú ich efektívne. Každý má možnosť kariérneho rastu vo svojej práci a s jednotlivcom rastie aj firma.   Keď na začiatku jej pôsobenia zamestnávala 25 ľudí pri výrobe kuchynských bufetov pre spolkovú Nemeckú republiku, dnes pre ňu pracuje 2050 zamestnancov, ktorým zaručuje stabilitu a oporu v živote. Rast je zabezpečený progresom, ktorý je stále na vzostupe. Aj preto sa Schüller mobelwerk snaží každý rok organizovať školenia pre predajcov a vyvíjať novinky reagujúce na trh. Niekedy sa môžu zdať ako drobné detaily a tá cesta progresu má možno pomalšie tempo, ale je istá. 

 

 

Pri tvorbe návrhu interiéru podvedome vždy začínam kuchyňou. Možno preto, že je to základ pre každú rodinu. Dostať alebo ponúknuť dobré jedlo je predsa  najkrajší prejav lásky a znamená život. Aj preto je to podstatná časť domácnosti. Prostriedkov ako dosiahnuť tento cieľ je naozaj veľa. Je dôležité všetky tieto možnosti zákazníkovi ukázať, aby mal možnosť  zoznámiť sa s nimi. Len potom si vie utvoriť vlastný názor a správne si vybrať.  Je veľmi dôležité pochopiť, aký je človek a aké má návyky či zvyklosti. Klient nemusí mať konkrétnu predstavu, preto je dôležité počúvať skôr jeho priania a potom nájsť spôsob ako ich zakomponovať do návrhu. Ten teda nezačína kreslením, ale rozhovorom. Interiérový dizajn je profesia, ktorá skrýva v sebe kopec procesov, zručnosti, vzdelania, praktických skúseností, ale hlavne nesie schopnosť vytvoriť si vzťah s klientom na pomerne intímnej rovine, keďže spoločným cieľom je miesto pre život jeho rodiny. 

Súčasťou prvého kontaktu so zákazníkom je predstavenie produktu. Najviac vie zaujať reálna postavená kuchyňa v peknom priestore. Tento zážitok u klienta spôsobí, že začne fungovať aj jeho predstavivosť a vytvorí tak v sebe informáciu, ktorú potom nájde oveľa jednoduchším spôsobom. Už bude v ňom bude zapísaná.  

 

 

Podstatné je takisto mať v shoowrome vystavené tie mnohé  možnosti. Či už je to celá paleta prevedení rôznych materiálov alebo praktických riešení, ktoré sú k dispozícií a vedieť reagovať na dané otázky. Preto absolvujú predajcovia školenia, aby mali tieto informácie pod kontrolou. Čím viac o produkte vedia, tým sa stávajú väčšími odborníkmi pred zákazníkom. Tieto skúsenosti sa budujú roky a ten proces vzdelávania by nemal končiť. Je to dôležité aj z toho pohľadu, lebo ak klient cíti, že predajca je odborník, tým skôr si sním vytvorí vzťah založený na dôvere. Je to potrebné aj pre predajcu, lebo sa tým zefektívni práca, ktorú musí vykonať.  

Tvorba začína naštudovaním priestoru a rýchlou hmotovou štúdiou. Keď začne tento hrubí náčrt dávať zmysel posúva sa koncept do reálnejšieho dispozičného riešenia. Boli vytvorené štúdie, ktoré vravia, že nesprávna dispozícia môže pridať v kuchyni o 120 kilometrov ročne viac, ako keď je dispozícia vytvorená správne. Pri tom je potrebné si vizualizovať ako sa tam bude správať človek, ale aj potravina ktorú pripravuje . Ak je toto štádium tvorby ukončené prichádza na rad dizajn. Dať tomu nápad, estetiku, dušu. Je to spojené s výberom či už konkrétnych prevedení alebo drobných dizajnových prvkov, ktoré konceptu dodajú výraz. Je dôležité pracovať s kompozíciou. Schüller organizuje každý rok výstavy, kde spolupracuje s top dizajnérmi, ktorí sa priam predbiehajú v tom, ako rôzne sa dá s kuchynským segmentom pracovať. Je to miesto kde predajca nasiakne ten pach a tiež túži navrhovať tak krásne veci. Snažím sa pracovať s hmotami. Definovať ich a prideliť im adekvátny materiál. Vtedy začne návrh vyzerať čisto a príjemne. Vec, ktorú si myslím, že klient nevie na prvý pohľad rozpoznať, je ráster. Použitie rovnakých rozmerov. Tým dostáva kuchyňa rytmus a harmóniu, ktorú klient vie rozpoznať v podobe toho, že sa mu páči. Aj prémiový produkt firmy – Next 125, už v názve nesie 125 mm. Z tohto rozmeru, alebo jeho násobku sú definované všetky rozmery jednotlivých komponentov a veľkostí. Aj tým podvedome produkt vysiela pocit estetiky a kompozície. 

 

 

 

Ak je klient v tomto štádiu spokojný nastáva proces posúvajúci kuchyňu k realite. Je to rozoberanie jednotlivých detailov, hrúbok materiálov, technických riešení. Ideálny stav je dosiahnuť, ak má to riešenie čo najviac typických prvkov. Schueller ponúka veľké množstvo rozmerov jednotlivých častí. Takže je veľká pravdepodobnosť, že sa to vyskladá z nich. Ak je tam päť percent atypických prvkov je to dobré riešenie. Šetrí peniaze klientovi, keďže atypické riešenia sú s príplatkom. Kuchyňa sa prekreslí v programe, ktorý obsahuje knižnicu všetkých častí kuchyne. Z toho sa vyexportuje celý plán a jednotlivé ceny za všetky komponenty. Ak je ponuka na kuchyňu pripravená, dopĺňajú sa produkty ako spotrebiče a ďalšie potrebné doplnky až po montáž a dovoz. Cena sa nemusí vždy stretnúť s požiadavkou klienta, ani nie je možné ju dopredu odhadnúť, pretože každá je špecifická. Potom možné s cenou pracovať, kým je s ňou klient stotožnený.

Ďalším krokom je zaslanie kuchyne do firmy Schuller ako objednávku. Na druhej strane sedí tím ľudí, ktorý slúži ako podpora predajcov. Predajca  má prídeného človeka, ktorý kuchyňu prekreslí ešte raz a vychytáva pri tom detaily a nejasnosti.  Pri zložitých kuchyniach táto komunikácia medzi  predajcom a podporou trvá aj pár týždňov. Predajca potom celú kuchyňu skontroluje ešte raz a ak je to v poriadku výroba sa potvrdzuje platbou.

Schüller Mobelwerk je fabrika, ktorá 250 000 metrov štvorcových. Je z polovice automatizovaná. Každá jej časť vykonáva iné procesy. Veľkú časť teda obsluhujú roboty, ale ten element ľudskej sily  skúsených pracovníkov je tam podstatný. Samotná výroba kuchyne trvá pár dní keďže firma produkuje 450 kuchýň denne. Všetok tovar už zabalený sa stretne v nakladacej časti fabriky, kde sa ním plnia kamióny na export. Aj tu sa firma snaží prostredie vytvárať tak, aby tovar prišiel nepoškodený. To sa kontroluje pri preberaní kuchyne predajcom. Ak sa stane, že nejaká časť sa predsa poškodí, Schüller sa snaží reagovať na reklamáciu promptne, lebo jeho pracovníci vedia, že to môže komplikovať proces samotnej montáže kuchyne. 

 

 

 

 

Ďalším krokom je samotná realizácia. Je na to potrebné montážnikom odovzdať, čo najviac informácií o zostave a byť ako podpora pri realizácií. Produkt ako Schüller si vyžaduje expertov aj čo sa týka montáže. Sú taktiež školení, ale hlavne majú toľko praktických skúseností, ktoré sú načerpané rokmi poctivej práce.  Samozrejme aj ich nástrojové vybavenie na montáž je na top úrovni. To sú ich prostriedky, aby vedeli zareagovať na čokoľvek pri montáži. Nie vždy ide všetko hladko a nie vždy sa všetko podarí. Vtedy je potrebné zo strany všetkých zúčastnených vyvinúť maximálne úsilie, aby sa problémy vyriešili. 

Až potom nastáva moment, kedy zákazník prvý krát naživo vidí informáciu, ktorú si pred tým vizualizoval, vo forme svojich splnených prianí. Môže sa prvý krát dotýkať a skúšať si podstatnú časť svojho domova.

Pokojný zákazník sa rovná spokojní všetci. 

 

autor: Mgr. Art. Jozef Kolcún 

 

Dokážeme Vám navrhnúť a zrealizovať kuchyňu next125 na mieru priestoru a vašej predstave.

Dokážeme Vám navrhnúť a zrealizovať kuchyňu next125 na mieru priestoru a vašej predstave.

HORE